Pagina's

donderdag 26 september 2013

Tante? Donder-en-Vrijdag!





Enige tijd geleden kocht ik
op de rommelmarkt deze keramiek hoofdjes.
Ze lagen in een houten doosje
en fascineerden me gelijk.
Ik had mijn hand vol en de verkoper
vroeg of ik wel wist hoe duur ze waren...
€ 2,50 per stuk.
Oh-er waren d'r nog meer.
Ik vroeg wat de hoofdjes betekenden:
het heeft te maken met "winterhilfe"
en de 2e wereldoorlog.
Hij vertelde dat weduwvrouwen
dit kregen als kleine ondersteuning
en cadeautje.
Er staat wel wat op internet
over winterhilfe maar ik ben ze nog 
niet tegengekomen.
Dus wie weet-wordt vervolgd.
Mooie resterende week gewenst
en geniet van de herfst-zon
xxx Sil
*

8 opmerkingen:

  1. Interessant sil. Ze zijn in ieder geval erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je joh wat een bijzondere vondst (denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Heb je er zelf broches van gemaakt of waren ze al zo?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Apart! Maaruhhhh.... zulke cadeautjes kun je dus maar beter niet krijgen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bijzonder. Die rechtsonder lijkt op een figuur van Max und Moritz. Een kinderboek over 2 boefjes van lang gelee. Ik meen van wilhelm Busch. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Even googlelen op een duitse zoekmachine? Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het zelf ook mooi als een bepaald stukje een verhaal heeft, dat maakt ze nog bijzonderder!
    Liefs,
    Kimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Sil,
    Ze zijn mooi en grappig om te zien. Hopelijk krijg je het verhaal achter de broches snel te pakken...
    Groetjes, Helene

    BeantwoordenVerwijderen

Super leuk dat je een reactie achterlaat!